• Priešmokyklinio-ugdymo-programa-nuo-2022-09-01
  • Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa Programa 2021                                                                                                                                                                                                                                          Programa 2014    
  • Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa Priešmokyklinukas 2021                                                                                                                                                                                              Peržiūrėti dokumentą                                                                                          Tarptautinė programa “Zipio draugai”                                                                                                                                    „Zipio draugai“ – tai tarptautinė programa, kurios tikslas yra padėti 5-7 metų vaikams išmokti lengviau įveikti kasdienius sunkumus. Programa siekia pagerinti vaikų emocinę savijautą, padėdama jiems įgyti socialinių ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų. Tikima, kad dar vaikystėje įgiję šių gebėjimų, vaikai lengviau susidoros su kebliomis ir kritinėmis situacijomis ne tik ankstyvajame amžiuje, bet ir paauglystėje bei suaugę.

PROGRAMA “ZIPIO DRAUGAI” – KNYGA TĖVAMS IR UGDYTOJAMS. peržiūrėti dokumentą

Dalyvaudami programoje „Zipio draugai“ vaikai mokosi:
• atpažinti savo jausmus ir kalbėti apie juos;
• aiškiai įvardinti/pasakyti tai, ką nori pasakyti;
• įdėmiai klausytis;
• kreiptis pagalbos ir padėti aplinkiniams;
• rasti draugų ir išsaugoti draugystę;
• įveikti vienišumą, atstūmimą ar priekabiavimą;
• nesileisti, kad būtų priekabiaujama;
• spręsti konfliktus;
• išgyventi pasikeitimus ir netektis bei prie jų prisitaikyti.

Programa padeda vaikams įveikti stresus ir kasdienius sunkumus, moko ieškoti būdų susitvarkyti su jausmais, įtvirtina vaiko gebėjimą naudotis parama ir ją teikti, ugdo vaikų empatiją.

Kiekviena programos  dalis – skirtinga tema.

1 dalis „Jausmai“: vaikai pradeda programą kalbėdamiesi apie jausmus – liūdesį, džiaugsmą, pyktį, pavydą, jaudulį. Jie mokosi pasakyti, kaip jaučiasi vienoje ar kitoje situacijoje ir ieško būdų, galinčių padėti pasijusti geriau.

2 dalis „Bendravimas“: šioje dalyje vaikai mokomi sėkmingai bendrauti: klausytis kitų, prašyti pagalbos ir aiškiai išreikšti tai, ką jie nori pasakyti, net jei tai ir sudėtingas dalykas. Šių valandėlių metu dažnai atsiveria net ir tyleniai, kurie išmoksta laisviau reikšti savo nuomonę.

3 dalis „Tarpusavio santykių užmezgimas ir nutraukimas“: čia vaikai daugiau sužino apie draugystę – kaip susidraugauti ir išsaugoti draugystę, ką daryti, jei jie jaučiasi vieniši ir atstumti. Jie mokosi atsiprašyti ir susitaikyti su draugu po ginčo.

4 dalis „Konflikto sprendimas“: šioje dalyje kalbama apie tai, kaip spręsti konfliktus, ir pedagogai pastebi, kad vaikai išmoksta daug lengviau įveikti visokius nesutarimus. Taip pat nagrinėjama priekabių, arba patyčių, problema, ir vaikai ieško būdų, kaip sustabdyti priekabiautojus.

5 dalis „Pasikeitimo ir netekties išgyvenimas“: čia kalbama apie didesnių ir mažesnių pasikeitimų išgyvenimą. Didžiausias pasikeitimas – tai kieno nors mirtis. Nors suaugusiems apie mirtį kalbėti dažnai labai sunku, vaikams taip būna retai: jie vertina galimybę atvirai pasikalbėti šia tema, daugeliui suaugusiųjų tapusia tikru tabu. Vienos valandėlės metu vaikai aplanko netoliese esančias kapines, ir, kaip nebūtų keista, kartais tai jiems tampa pačia įdomiausia visos programos valandėle.

6 dalis „Įveikiame“: ši, paskutinioji, programos dalis įtvirtina vaikų įgytas žinias ir gebėjimus. Paskutinė valandėlė skiriama šventei – tada kiekvienam vaikui įteikiamas „Zipio draugų“ pažymėjimas.

  •  Socialinių- emocinių įgūdžių ugdymo programa  “Kimochis”   

Lopšelyje-darželyje įgyvendinama „Kimochis“ socialinių- emocinių įgūdžių ugdymo programa. „Kimochis“ (japonų k. kimochi reiškia „jausmas“). Tai paprasta ir efektyvi ugdymo programa, kur smagios, įtraukiančios ir inovatyvios veiklos, padeda vaikams įgyti pasitikėjimo savimi ir išmokti spręsti sudėtingas socialines-emocines situacijas.

Programos tikslas – išmokti valdyti ir išreikšti jausmus pozityviu būdu.

Uždaviniai:
• Išmokti atpažinti ir valdyti emocijas;
• Mokytis rūpintis ir padėti kitiems;
• Ugdytis gebėjimą kurti pozityvius santykius.

Kimočiai – žaislai turintys jausmus. Šiais žaislais siekiama ugdyti savigarbą, pasitikėjimą savimi ir emocinį intelektą. Jie padeda kalbėtis apie jausmus. Vaikai mokosi jausmų pavadinimų, kaip bendrauti, kaip valdyti savo jausmus. Mažieji susipažįsta su kimočiais, išmoksta jų vardus, kokius jausmus jie simbolizuoja.

Yra penki minkšti žaislai – kimočiai. Kiekvienas turi skirtingus jausmus, charakterį, pomėgius:

  • Balandė Meilė – atrodo lyg visų kimočių mama. Ji miela, rūpestinga ir pašalina visus nesklandumus. Balandė Meilė yra personažas, ugdantis vaikų kilnumą, rūpestingumą, išdidumą, dėkingumą ir optimizmą;
  • Debesėlis – nenuspėjamas personažas. Vieną dieną jis linksmas, kitą – piktas, koks bus trečią, niekas nežino. Jis padeda vaikams išmokti numatyti, planuoti ir naudoti tokį balso toną, veido išraišką ir žodžius, kurie nepaisant nemalonių jausmų padėtų išlaikyti teigiamus santykius;
  • Lipšniakojė – miela ir jausminga būtybė. Ji visada šypsosi, nori apsikabinti, neatsisako padėti, tačiau kartais neįvertina savo jausmų bei draugiškumo stiprumo ir taip užgožia kitus. Lipšniakojė padės vaikams išmokti susikoncentruoti;
  • Vikšrelis – protingas, atidus ir labai atsargus. Vikšrelis yra personažas, mokantis vaikus kaip įsijungti į žaidimus ir būti drąsiu siekiant savo tikslų;
  • Katytė – moka įtikinti. Kai ji ką nors nusprendžia, jos niekas nesustabdys. Katė yra personažas, ugdantis vaikų kantrybę, atlaidumą, paslaugumą, sugebėjimą sprendimus priimti gražiai. Moko būti lyderiais.

Personažai yra estetiški, patrauklus, mylimi vaikų. Jie turi savo mėgstamą spalvą, valgį, pomėgį, gyvenamą vietą. Kimochi turi kišenėles, kuriose „gyvena“ jausmukai. Supažindindami vaikus su personažais kalbame ne tik apie jų savitumą, charakterio savybes, pomėgius, bet ir apie jausmus, emocijas. Mokomės savitvardos pratimų, savikontrolės, bendravimo įgūdžių, diegiame empatijos pagrindus.
Socialinių- emocinių įgūdžių ugdymo programą Kimochis įgyvendina socialinė pedagogė ir grupės pedagogės.